SEO to dziedzina, która jest ściśle związana z ostatecznym sukcesem lub porażką na wodach Internetu. Można mieć dobrze napisane teksty zarówno z językowego, jak i technicznego punktu widzenia. Jeśli jednak nie spojrzysz na SEO jako na całość, nigdy nie osiągniesz takich samych wyników jak konkurencja, która włożyła w tę branżę więcej wysiłku i wie, „jak to robić”. I do wspomnianej całości liczy się także hosting stron internetowych.
Wybór właściwego hostingu
Niedawno zapytałem znajomego przedsiębiorcę: „Jakiego rodzaju hostingu używasz?”. Kolega odpowiedział, że tak naprawdę to nie wie. Kupił najtańszą dostępną usługę w postaci hostingu współdzielonego i szczęśliwie prowadzi swój sklep internetowy. Do grosza grosz, a będzie trzos, prawda? Nie do końca, ponieważ czasami tańsza usługa działa na pierwszy rzut oka, ale w ostatecznym rozrachunku przynosi więcej szkody niż pożytku. Jeśli prowadzisz aplikację o znaczeniu krytycznym (np. sklep internetowy, z którego czerpiesz większość przychodów), korzystanie z hostingu współdzielonego nie jest zbyt dobrym pomysłem.
Ten typ usługi oferuje niższy poziom bezpieczeństwa, jest powolny, a wszystkie witryny hostowane na danym serwerze mają zazwyczaj ten sam adres IP. Jestem pewien, że możesz sobie wyobrazić, co się stanie, gdy jeden z użytkowników zacznie wysyłać z serwera biuletyny i, nie daj Boże, jego adres IP trafi na czarną listę. Ktoś uruchamia wymagający skrypt? W przypadku hostingu współdzielonego istnieje ryzyko, że będzie to miało również negatywny wpływ na „sąsiada”, który na tym samym serwerze ma swoje forum o hodowli mrówek. Biznes polega m.in. na eliminowaniu ryzyka. Jeśli więc choć trochę poważnie podchodzisz do swojej aplikacji, sięgnij po rozwiązanie z dedykowaną mocą obliczeniową (na przykład serwer VPS) lub rozważ zakup serwera dedykowanego.
Szybkość witryny, lokalizacja serwera i SEO
Szybkość, szybkość i jeszcze raz szybkość. Czas potrzebny na załadowanie witryny jest z punktu widzenia SEO bardzo ważny. Nie jest to najważniejszy aspekt, ale z mojego własnego doświadczenia wynika, że Google przywiązuje do niego naprawdę dużą wagę. Lokalizacja serwera jest również związana z szybkością i czasem reakcji. Dostawcę usług hostingowych należy wybierać w zależności od miejsca zamieszkania docelowych klientów danej usługi lub produktu. Jeśli planujesz otworzyć sklep internetowy w Czechach, zdecydowanie zapomnij o hostingu w Kanadzie lub USA i kup VPS od sprawdzonego dostawcy w Czechach. Uwierz mi, Google i Twoi klienci będą Ci wdzięczni.
Stabilność i możliwe przestoje
Hosting ze 100% dostępnością nie istnieje, a biorąc pod uwagę prawa fizyki, osiągnięcie czegoś podobnego jest prawie niemożliwe. Jednak najlepsi dostawcy usług hostingowych są w stanie zagwarantować dostępność na poziomie 99,9%. Taka usługa kosztuje zazwyczaj więcej niż 5 złotych za hosting współdzielony, ale ile kosztowała Cię ostatnia awaria Twojego sklepu internetowego? Dwa, trzy, a może dziesięć niezrealizowanych zamówień? Oprócz utraconych zysków, w przypadku powtarzających się przestojów można się również spodziewać kar ze strony Google i spadku pozycji w wynikach wyszukiwania. Powiedz mi więc, czy kilka stów zaoszczędzonych w ten sposób jest warte kłopotów wynikających ze złej jakości usługi?
0 komentarzy